El Rodeo y mi semana - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu El Rodeo y mi semana - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu

El Rodeo y mi semana

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 September 2014 | Argentinië, Catamarca

hallo iedereen,

Zit alweer een maand en een week ongeveer in Catamarca.
El Rodeo was heel leuk. Op vrijdag gingen we heen en 's avonds terug en toen kreeg ik op zaterdag te horen dat ik er nu opeens wel kon verblijven. Ik ben met mijn volgende zus van mijn volgende familie, zij heet Camila (is nog echt niet definitief dat zij mijn volgende zus is maar volgens het voorgestelde plan) en Emilie, een meisje uit Frankrijk, naar El Rodeo gegaan. Daar waren vriendinnen van hen. We hebben 's middags rondgelopen, iedereen kent elkaar en verschillende vriendengroepen zitten in verschillende huisjes, maar iedereen loopt langs de huizen van hun vrienden en het zijn eigenlijk allemaal kleine feestjes. 's Avonds zijn we naar een club gegaan op de Rodeo en daarna ben ik blijven slapen bij een vriendin van Camila. Volgende dag hadden we asado met de ouders van Camila, de tante, de oom, de oma en Emilie. Asado is altijd heeeel lekker hier. Het vlees wordt gebakken in een soort steenoven die iedereen wel heeft in hun tuin. Het wordt gegeten met aardappels en salade.

Op zondag keerden we terug naar huis en op maandag hoefde ik niet naar school, omdat bijna niemand ging na El Rodeo, haha., Wel ben ik gaan wandelen met mijn gastvader en mijn zusje en ben ik naar het centrum geweest, en heb ik 's avonds gehockeyd.
Op dinsdag moest ik weer gewoon naar school, en moest ik zoals altijd om 6 uur opstaan. 's Avonds ben ik naar Physical Education gegaan.
Op woensdag ben ik 's middags naar het appartement van een van mijn klasgenoten geweest, om de choreografie van een dans te bespreken die de aanstaande examenstudenten klaar moeten hebben in maart, en ik doe ook mee met die dans. Daarna hebben we met bijna alle uitwisselingsstudenten en broers en zussen merienda gedaan (3e maaltijd hier, bestond uit chocotorta met dulce de leche (soort karamelspul, heel erg zoet maar heel lekker) en ze hadden NUTELLA gekocht voor op crackers wat hier heel moeilijk is om te krijgen of heel duur..). Gisteren heb ik niet veel gedaan, een beetje uitgerust en geskyped.. Vandaag ga ik naar de sportschool met een klasgenote en 's avonds gaan we met de uitwisselingsstudenten en een paar broers en zussen uit. Ook heb ik dit weekend misschien mijn eerste hockeywedstrijd.

Dat was het wel zo'n beetje, volgende week heb ik waarschijnlijk Spaans lessen op de universiteit van Catamarca. Volgende week komt er weer een verslag!

Ik zal trouwens foto's maken van het eten hier (wat men veel eet) voor de volgende keer.

Saludos y besos

Marieke

  • 26 September 2014 - 19:42

    Irene Van Wel :

    Ha die Marieke,
    Wat leuk weer om te lezen! Tsja, en die foto's wil ik natuurlijk graag eens zien. Kijk maar goed hoe ze die Asado klaarmaken, misschien lukt het ons straks ook op ons nieuwe adres! Ik heb laatst ergens gelezen dat die Dulce de Leche een soort pasta is met caramelsaus.. schijnbaar een specialiteit daar. Recepten meenemen!! Ha, ha..
    Vandaag hoorde ik dat de papieren van Merel onderweg zijn naar de ambassade! Dus als het goed is zal Merel niet volgende week, maar de week erna gaan vertrekken, fijn, he!!
    Succes met je eerste hockeywedstrijd, als het doorgaat!
    Dikke kus! xxx Mam

  • 26 September 2014 - 23:49

    Annemiek:

    Lieve Marieke, leuk je verhaal weer te lezen! Die asado kinkt goed. Het zal ook wel lekker gekruid worden daar het vlees? Is het voornamelijk rundvlees wat ze eten?
    Ben ook benieuwd naar de foto's straks!
    Vergeet niet je gebitsbeschermer met hockey! Veel plezier en dikke besos! X


  • 27 September 2014 - 17:06

    Lisette Esser Poell:

    hola Marieke,

    Ik lees dat alles goed gaat met je,geniet er met volle teugen van!
    In wiert is kermis ......zin in een stuk vlaai,nee zeker want het het eten bij jou lijkt me ook heerlijk!
    Ik wens je weer een fijne week...en veel groeten,
    Tante Lisette

  • 30 September 2014 - 12:52

    Harrie Paquay:

    Goede morgen Marieke,

    Wij lezen dat het je goed gaat en dat je veel nieuwe dingen beleeft.
    Het is maar goed dat je weer kunt gaan hockeyen want na zoveel lekkere dikmakers is sporten nooit weg! Geniet van alle nieuwe ervaringen en we lezen je verslag wel weer. Elke keer weer leuk.
    Groetjes,

    Tante Marja & ome Harrie

  • 30 September 2014 - 19:54

    Bert Paquay:

    En dan een korte reactie op al je brieven.
    Je hebt een druk programma en bent al goed ingeburgerd.
    Het is gezellig om te lezen.

    Hier ook een beetje nieuws uit deze streek.
    Je oud-tante Fien uit Oss, is nu verhuisd van het grote huis in het bos naar een mooie flat.
    Ze is er blij mee.
    De ooms en tantes uit Weert zijn naar een oude oom geweest in Roermond. Hij werd 90 jaar.
    Zelf ben ik een paar dagen in de Stad Gent in Belgie geweest en ook nog achter Antwerpen in een klooster.
    Dat was prachtig.

    Wens jou alle goeds en tot weer eens.

  • 06 Oktober 2014 - 10:01

    Danielle Alders:

    Ha Marieke, wat een leuke verslagen, zeg. Lekker bezig ben je. Die Asado en Dulce de leche zijn inderdaad heerlijk. Daar zullen Annemiek en Irene ongetwijfeld ook van gaan genieten als ze je komen opzoeken. Veel plezier daar!

  • 11 Oktober 2014 - 14:15

    Gerrie Leunissen:

    Hallo lieve Marieke,
    Wat geweldig, je leuke verslagen te kunnen lezen.
    Je hebt al veel mooie ervaringen beleefd. Super !! en in de komende tijd zullen er zeker nog vele volgen.
    Wat relaxed dat je ook kunt hockeyen. Ben benieuwd naar de dans die je mee gaat voorbereiden. Bewegen is wel nodig als ik hoor wat je allemaal aan lekkernijen krijgt voorgeschoteld. Heel bijzonder dat je met zovele verschillende mensen samen bent en hun cultuur mag proeven.
    Heel veel lieve groeten uit het Weerterland en ik zal je belevenissen blijven volgen.
    Gerrie

  • 12 Oktober 2014 - 20:58

    Marieke :

    Hoi iedereen,

    Bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie op iedereen!

    @ Annemiek normaal is het vlees helemaal niet gekruid, maar juist niks erop. En het is wel voornamelijk rundvlees ja. Ja natuurlijk, moet wel mijn tanden goed beschermen he xx

    @ Lisette eigenlijk mis ik de vlaai wel een beetje hoor haha... Ook een fijne week gewenst, groeten terug!

    @ Tante Marja & Ome Harrie, dat komt wel goed want ik sport heel veel hier. Groetjes aan iedereen daar!

    @ Bert Paquay ook leuk om iets te horen van u, en goed dat tante Fien blij is met het nieuwe appartement! Vele groeten vanuit hier

    @ Danielle jij herkent dit natuurlijk al allemaal van Laura haha, en ik zal mam pap Annemiek en Joris inderdaad wel asado laten proeven dat kan niet anders! Groetjes aan de hele familie!

    @ Gerrie Leunissen het is inderdaad fijn om te kunnen hockeyen.. ik kijk erg uit naar de andere ervaringen die zullen komen. Vele groeten





  • 12 Oktober 2014 - 20:58

    Marieke :

    Hoi iedereen,

    Bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie op iedereen!

    @ Annemiek normaal is het vlees helemaal niet gekruid, maar juist niks erop. En het is wel voornamelijk rundvlees ja. Ja natuurlijk, moet wel mijn tanden goed beschermen he xx

    @ Lisette eigenlijk mis ik de vlaai wel een beetje hoor haha... Ook een fijne week gewenst, groeten terug!

    @ Tante Marja & Ome Harrie, dat komt wel goed want ik sport heel veel hier. Groetjes aan iedereen daar!

    @ Bert Paquay ook leuk om iets te horen van u, en goed dat tante Fien blij is met het nieuwe appartement! Vele groeten vanuit hier

    @ Danielle jij herkent dit natuurlijk al allemaal van Laura haha, en ik zal mam pap Annemiek en Joris inderdaad wel asado laten proeven dat kan niet anders! Groetjes aan de hele familie!

    @ Gerrie Leunissen het is inderdaad fijn om te kunnen hockeyen.. ik kijk erg uit naar de andere ervaringen die zullen komen. Vele groeten




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

29-07-2014 ¡Hola!, Ik ben Marieke, ik ben 17 jaar en ik kom uit Nederland. Ik heb dit blog aangemaakt omdat ik over minder dan een maand naar Argentinië (Catamarca) reis om 11 maanden daar de cultuur te beleven en de taal te leren. Ik zal daar naar een High School gaan en bij een gastgezin verblijven. Op dit blog wil ik regelmatig de belevingen van een westers meisje in een Zuid-Amerikaans land omschrijven. Saludos, Marieke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 25149

Voorgaande reizen:

11 September 2018 - 01 Februari 2018

Sevilla

29 Juli 2014 - 19 Juli 2015

Argentinië: San Fernando del Valle de Catamarca

Landen bezocht: