casí un mes! (bijna een maand) - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu casí un mes! (bijna een maand) - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu

casí un mes! (bijna een maand)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 September 2014 | Argentinië, Catamarca

Het oriëntatieweekend in Cordoba.

Vrijdag gingen we eerst bij MacDonald’s eten. Iedereen van Catamarca helemaal blij dat we MacDonald’s aten want in Catamarca hebben wij er geen. Daarna gingen we met een England bus door Cordóba. Dat was heel mooi want je kon over heel de stad zien. We kwamen langs allemaal verschillende kerken en belangrijke universiteiten, Cordóba is een echte studentenstad. Hierna gingen we een ijsje eten en daarna ging iedereen naar zijn gastfamilie in Cordóba. Ik verbleef bij Mariëlle, een meisje uit Nederland. Het was heel raar om weer Nederlands te praten en soms praatten we per ongeluk Engels tegen mekaar. Haar ouders waren erg gastvrij en zeiden dat ik naar Cordóba kon komen en bij hun kon verblijven als ik een paar dagen zou willen komen. We hadden ’s avonds niet veel tijd maar we gingen naar een winkelcentrum om te eten, daar hebben we gegeten met een jongen uit Hongarije en zijn broer, die naar Duitsland gaat, ook van de Rotary.
In Cordóba hebben ze erg veel winkelcentra met heel veel fastfood-zaken.

Op zaterdag gingen we met alle exchange students en Outbounds (ongeveer 100 in totaal) in 2 bussen naar het hotel in La Falda, een plaats twee uur vandaan Cordóba. Hier kregen we uitleg over de regels van de Rotary, stelde iedereen zich voor, en hadden we een soort van kenningsmakingsdag met iedereen. Er was uitleg over de South Trip (in november) en mensen van de Rotex vertelden hun ervaringen als exchange student in andere landen. ’s Avonds was er een talentenavond. Mensen uit Argentinië zongen en veel mensen speelden gitaar. Bijna iedereen deed wat uit zijn eigen land. Ik had met alle mensen van Catamarca een liedje gezongen terwijl iemand gitaar speelde. ’s Avonds wisselde iedereen pins en kaartjes uit. Ik heb een foto bijgevoegd van mijn blazer die al best veel pins heeft.

Op zondag praatten de exchange students met de Outbounds (Argentijnse mensen die in Januari naar een ander land gaan of volgend jaar Augustus) over hun land. De Argentijnse mensen wilden vooral naar Duitsland, België of Frankrijk. Er waren ongeveer 5 mensen die naar Nederland wilden, dus Mariëlle en ik moesten hun vragen over Nederland beantwoorden en over Nederland praten.
’s Middags hadden we lunch en daarna gingen we terug met de auto. Van Cordóba naar Catamarca is het best ver, ongeveer 4 tot 5 uur rijden. Ik vind dat best wel jammer want in Catamarca is er niet heel veel te doen dus ik zou wel vaker naar Cordóba willen.

De afgelopen dagen ben ik naar school geweest, naar de stad met Sophie (meisje uit België), naar Physical Education (gym hier is ’s avonds) en naar hockey. Ook ben ik op dinsdag naar de bioscoop geweest met mijn twee broers. De bioscoop is hier best wel groot en heel chique, anders dan je zou verwachten. Na de bioscoop heb ik voor de eerste keer een Pancho geprobeerd (een hotdog). Eigenlijk vond ik deze heel vies haha.. het broodje was heel slap en er zat heel veel mayonaise op. Voor de rest vind ik hier, naast de kip die heel droog is, eigenlijk alles superlekker! Sophie en ik gaan een dag plannen waarop we frietjes met jus d’orange gaan drinken want we missen deze dingen allebei wel echt.

Vandaag heb ik een spuit voor hepatitis A&B gehad, die ik na 6 maanden weer moet halen. Je zou verwachten dat het heel anders was in het ziekenhuis maar dat was het totaal niet. Ik ging met mijn moeder mee die in een ziekenhuis werkt. Het werkte bijna precies hetzelfde als in Nederland.

Morgen ga ik naar el Rodeo, dat is een plaats waar nu een “students week” is. Het is een heel groot feest van woensdag t/m zondag. Mensen verblijven er in huisjes. Helaas mogen niemand van de Exchange Students er verblijven omdat er vorig jaar problemen zijn geweest met Exchange Students tijdens el Rodeo.. Wel mogen we overdag gaan en ’s avonds terugkomen.

Dat is eigenlijk alles, natuurlijk vertel ik volgende week weer iets. Ik probeer echt elke week een verslag te maken maar het is moeilijk want er zijn dagen waarop ik maar een kwartiertje vrije tijd heb.

Chauuuu y beso!

Marieke


  • 18 September 2014 - 17:28

    Irene Van Wel:

    Zo, je hebt weer heel wat meegemaakt! Frappant dat Marielle en jij vaker een vergissing maakten met de taal. Ongelooflijk hoe snel je aan een taal gewend raakt! En nu El Rodeo…ik ben benieuwd!
    Volgens mij zie ik op je jasje diverse Nederlandse speldjes zitten. Hoe verschillend allemaal, ze zijn creatief geweest! Knap dat je ondanks je krappe tijdschema toch telkens een verslag maakt. Ik verheug me weer op het volgende! Dikke kus en liefs van je mam

  • 18 September 2014 - 18:17

    Annemiek:

    Ha Marieke, leuk verhaal weer! Volgens mij hangt je leven daar aan elkaar van feestjes..!! Geniet er maar lekker van! Goed dat je nog eens Nederlands kunt praten, want dat moet je ook niet verleren natuurlijk! Waar uit NL komt Mariëlle vandaan? En Sophie, ook leuk samen af te spreken.
    Zijn zij ook pas in Argentinië? Grande beso!!

  • 21 September 2014 - 16:01

    Lisette Esser Poell:

    bedankt Marieke voor je ervaringen,ik lees ze graag en ik hoop ,dat je het nog lang kunt volhouden.....
    Ik heb mam nog gesproken op de verjaardag van Annemieke,wat heeeel gezellig was.
    Ik wens je weer een leuke week,tot dan!
    Hartelijke groeten,tante Lisette.

  • 26 September 2014 - 18:29

    Marieke Van Wel :

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor de berichtjes.
    @ Annemiek Mariëlle komt uit het noorden, in Holland, uit Winschoten. Ze zijn beide nu ongeveer een maand en een week in Argentinië. Misschien kunnen wij een keertje skypen? Laat het maar weten wanneer je tijd hebt. Besos Marieke

    @ Lisette hallo Lisette!! Ik hoop ook dat ik het nog lang vol kan houden.. Leuk om een reactie van jou te zien! Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

29-07-2014 ¡Hola!, Ik ben Marieke, ik ben 17 jaar en ik kom uit Nederland. Ik heb dit blog aangemaakt omdat ik over minder dan een maand naar Argentinië (Catamarca) reis om 11 maanden daar de cultuur te beleven en de taal te leren. Ik zal daar naar een High School gaan en bij een gastgezin verblijven. Op dit blog wil ik regelmatig de belevingen van een westers meisje in een Zuid-Amerikaans land omschrijven. Saludos, Marieke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 25192

Voorgaande reizen:

11 September 2018 - 01 Februari 2018

Sevilla

29 Juli 2014 - 19 Juli 2015

Argentinië: San Fernando del Valle de Catamarca

Landen bezocht: