Weekend en laatste week school - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu Weekend en laatste week school - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Marieke Wel - WaarBenJij.nu

Weekend en laatste week school

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 November 2014 | Argentinië, Catamarca

Buenas noches a todos,

Ja hoor ik heb nu officieel vakantie voor maar liefst 3 maanden! Maar eerst moest ik nog naar school voor een week.
Vorig weekend zat best wel vol; op vrijdag ben ik eerst naar the gym gegaan met mijn gastzusje; die gaat 3 keer per week. We zouden gaan spinnen, ik dacht ik kan dit wel want in Nederland fiets ik elke dag, nou niet dus, we spinden 1 uur zonder te stoppen en met omhoog en omlaag gaan.. Toch wel een hele uitdaging. Daarna nog buikspieroefeningen en toen ik klaar was ging ik meteen naar huis om me klaar te maken voor de talentenshow van onze school. Mijn klasgenoten moesten hier dansen; een jongetje van 8 zong echt héél mooi en met heel veel gevoel; soort van opera. Ook was er een toneelstuk en 3 meiden die rare dingen konden doen in de lucht hangend aan een soort groot lint (wauw mijn Nederlands).
Hierna ging ik met vriendinnen naar het huis van één (eerst pizza gehaald en drinken).

Op zaterdag had ik een hockeywedstrijd en ben ik 's avonds met mijn gastbroer uitgegaan; op zondag ook weer hockeyen en 's avonds naar de verjaardag van een vriendin, die had een nieuw huis, echt een megahuis, leek net een feestzaal of zo; dat dacht mijn gastvader (hij geloofde mij ook niet toen ik hem vertelde dat het echt haar huis was).

Ik zeg dan wel "mijn laatste week school", maar deze week ben ik niet echt veel naar school geweest. Alleen maandag, donderdag en vrijdag. Dinsdag en woensdag hadden Belen en Andrés ook geen school dus mocht ik thuisblijven en donderdag ging ik vroeg weg om het pakket op te halen dat mijn moeder me had gestuurd vanuit Nederland. Dat pakket was op 2 oktober gestuurd en was dus blijkbaar al in Catamarca sinds 22 oktober; normaal zou je dan een briefje in de bus moeten krijgen dat het er is, maar dat was bij ons niet gekomen omdat de postbode het adres als ongeldig had aangegeven terwijl het toch echt correct geschreven was.. Mijn gastouders hebben contact met medewerkers van de douane in Buenos Aires dus die hebben we toen gebeld en zij hebben ons gezegd dat het pakket al in Catamarca was. Goed, donderdag was het 20 november en zijn we het op gaan halen. Heel erg bedankt mam, pap en ook Annemiek voor alles!

Dit weekend heb ik veel uitgerust; vrijdag was het de laatste schooldag voor mij en hadden we "convivencia"; we gingen met de bus naar een boerderij om daar in een overgedekte plek (Want ja, het REGENDE) te eten en praten met iedereen. Ook hebben we de "vlag" voor 6to (6de klas) gemaakt en onszelf gepresenteerd als klassen. De rest van het weekend heb ik lekker uitgerust. Vandaag, zondag, had ik een hockeywedstrijd en morgen weer.

Morgenavond ga ik op reis!! Eerst naar Córdoba, 's avonds om 00:30 en dan komen we aan op het terminal in Córdoba om 6 uur 's morgens. Om 13:30 vertrekt de bus naar het zuiden! Eerste stop: Puerto Madryn. Verder gaan we naar El Calafate, Esquel en Bariloche!

Ik zal dus mijn volgende verslag over zo'n 2 of 3 weken plaatsen.

Chau chau,

Marieke

  • 24 November 2014 - 10:46

    Irene:

    Ha lieve dochter,
    Geniet van je vakantie en leuke foto's maken! Die wil ik graag zien bij je terugkomst! Ha, ha..
    Vandaag nog maar goed uitrusten en je koffer klaar maken. Niets vergeten?!
    Veel plezier! xxx Mam

  • 24 November 2014 - 18:53

    Annemiek:

    Hoi Marieke, geniet van je vakantie en een heel goede reis alvast!!
    Dan kun je gelijk kijken welke plekken straks voor ons ook aan te raden zijn als we naar Argentinië komen! Je zult ook wel wat warmere spullen nodig hebben waarschijnlijk..
    Muchos besos! Xxx

  • 04 December 2014 - 11:15

    Tante Fien Uit Oss:

    Dag Marieke,
    Hierbij nog een ietwat late reactie. Door ziekte kon ik niet eerder reageren. Leuk dat je me op deze manier op de hoogte houdt. Ik zie dat het goed met je gaat. Maak plezier, zorg goed voor jezelf en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
    Groetjes van tante Fien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

29-07-2014 ¡Hola!, Ik ben Marieke, ik ben 17 jaar en ik kom uit Nederland. Ik heb dit blog aangemaakt omdat ik over minder dan een maand naar Argentinië (Catamarca) reis om 11 maanden daar de cultuur te beleven en de taal te leren. Ik zal daar naar een High School gaan en bij een gastgezin verblijven. Op dit blog wil ik regelmatig de belevingen van een westers meisje in een Zuid-Amerikaans land omschrijven. Saludos, Marieke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 25139

Voorgaande reizen:

11 September 2018 - 01 Februari 2018

Sevilla

29 Juli 2014 - 19 Juli 2015

Argentinië: San Fernando del Valle de Catamarca

Landen bezocht: