Voorbereiding - Reisverslag uit Cadzand-Bad, Nederland van Marieke Wel - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Cadzand-Bad, Nederland van Marieke Wel - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Juli 2014 | Nederland, Cadzand-Bad

Over minder dan een maand zal ik dus naar Argentinië reizen. De hoofdstad van Catamarca heet San Fernando del Valle de Catamarca, dit is waar ik terechtkom. De meeste mensen noemen de stad eigenlijk gewoon Catamarca.

Als het goed is zal ik 23 augustus & 24 augustus een introductiekamp hebben voor de nieuwe Inbounds. Dat is dus al over 3 weken, best wel snel!

Ik heb al een heleboel voorbereiding achter de rug maar ik moet in deze 3 weken ook nog een boel voorbereiden. Zoals bijvoorbeeld de laatste stappen zetten voor mijn visum, een grote koffer aanschaffen, souvenirtjes kopen voor mijn gastfamilie, een presentatie maken over Nederland, buttons maken als 'visitekaartje' voor de andere Inbounds. Verder moet ik nog mijn vluchtdatum bevestigen: ik weet namelijk nog steeds niet wanneer ik zal vliegen. Mijn gastvader en ik sturen mailtjes op en neer in het Spaans over de voorbereiding (ik in het beginner-spaans, heb wel al 6 lessen gehad).
Ondanks een beetje stress vanwege de voorbereiding heb ik echt super veel zin in de reis naar Argentinië en kijk ik er echt naar uit!!!

Door de Rotary kan ik reizen. Dit is een organisatie die internationale activiteiten over de hele wereld regelt, onder andere short term maar ook long term uitwisselingen (wat ik nu dus ga doen) Door Rotary Roermond kan ik nu naar Argentinië. Ik ben hier heel dankbaar voor!!!

Even een mini Rotary-woordenboek voor de mensen die onbekend zijn met woorden zoals "inbounds" etc.

Rotex= mensen van de regio die evt. een jaar uitwisseling hebben gedaan in een ander land en nu nog steeds actief zijn bij de organisatie.
Inbounds = uitwisselingsstudenten van over de hele wereld die op dit moment in het district verblijven (in mijn geval district 4815).

Saludos y besos! :)

Marieke

  • 13 Augustus 2014 - 22:26

    Irene Van Wel:

    Lieve, lieve dochter van ons, geniet van je jaar Argentinie! Hopelijk zal het je veel brengen! liefs, Mam

  • 13 Augustus 2014 - 22:32

    Annemiek:

    Lieve Marieke, een hele goede reis en hopelijk ga je een heerlijk jaar tegemoet! Liefs, Annemiek

  • 14 Augustus 2014 - 10:31

    Daniëlle Alders:

    Ha Marieke! We gaan je vanuit de Rembrandtlaan volgen! Goede heenreis alvast!

  • 14 Augustus 2014 - 11:04

    Ageeth:

    Hoi Marieke,
    Wat een levenservaring ga je tegemoet. We gaan je zeker volgen. Succes met de laatste voorbereidingen en een hele voorspoedige reis gewenst. Het zal sjouwen worden met die grote koffer!
    Lieve groeten van ons.

  • 15 Augustus 2014 - 15:25

    Ilse Kruijtzer:

    Lieve Marieke,
    Wij wensen je toi toi toi maar vooral heel veel plezier.
    En wij zullen je ' op de voet ' volgen !
    Veel liefs, Ilse & Albert

  • 17 Augustus 2014 - 12:37

    Marieke Van Wel :

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor de leuke reacties! Dinsdag vertrek ik en heb er erg veel zin in!

    Groetjes Marieke

  • 17 Augustus 2014 - 14:05

    Hanneke Jacobs-Paquay:

    Hi Marieke, wij wensen jou een goede reis en een heel mooi jaar toe!
    Groetjes,
    Frank en Hanneke

  • 17 Augustus 2014 - 18:26

    Mirjam Hegge:

    Ha Marieke,
    We wensen je een hele voorspoedige reis! Spannend allemaal hoor!
    Heel veel succes met alles en geniet van alle nieuwe ervaringen die je op doet in Argentinië.
    Groetjes,
    Mirjam en Steven

  • 19 Augustus 2014 - 15:07

    Brigitte Verdonschot:

    Hoi Marieke,

    Vandaag vertrek je. Wat ongelooflijk spannend en wat vreselijk moedig van je! Het onbekende avontuur tegemoet. Ik wens je een super fijne tijd, met veel leermomenten en vooral veel lol en gezelligheid.

    Groet, Brigitte

  • 20 Augustus 2014 - 08:47

    Marie-Jose Van Rens:

    Marieke succes en geniet van deze grote uitdaging..
    Groetjes Marie-Jose Van Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

29-07-2014 ¡Hola!, Ik ben Marieke, ik ben 17 jaar en ik kom uit Nederland. Ik heb dit blog aangemaakt omdat ik over minder dan een maand naar Argentinië (Catamarca) reis om 11 maanden daar de cultuur te beleven en de taal te leren. Ik zal daar naar een High School gaan en bij een gastgezin verblijven. Op dit blog wil ik regelmatig de belevingen van een westers meisje in een Zuid-Amerikaans land omschrijven. Saludos, Marieke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 25138

Voorgaande reizen:

11 September 2018 - 01 Februari 2018

Sevilla

29 Juli 2014 - 19 Juli 2015

Argentinië: San Fernando del Valle de Catamarca

Landen bezocht: