De laatste puntjes :o - Reisverslag uit Weert, Nederland van Marieke Wel - WaarBenJij.nu De laatste puntjes :o - Reisverslag uit Weert, Nederland van Marieke Wel - WaarBenJij.nu

De laatste puntjes :o

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Augustus 2014 | Nederland, Weert

Hola amigos y conocidos,

Over twee dagen is het zover. Dinsdag vertrek ik naar Argentinië!
De laatste dagen heb ik een beetje veel stress gehad vanwege alle voorbereiding en ondertussen werd ik ook nog eens een beetje ziek. Maar dat lijkt nu over te gaan gelukkig.
Vandaag ga ik mijn tas inpakken. Ik neem maar één tas mee van 23 kilo (max. gewicht). Het was namelijk erg duur om een tweede tas op te sturen en deze tassen raken vaker kwijt en komen niet altijd aan.
Dinsdagavond om 9 uur vertrekt mijn vlucht. Van Schiphol naar Buenos Aires, in Buenos Aires met de taxi naar een ander vliegveld voor binnenlandse vluchten, en vanuit daar moet ik naar Catamarca vliegen: het eindstation. Daar staat mijn gastfamilie op me te wachten

Volgens mij heb ik nog niet verteld over mijn gastfamilie. Ik heb al contact met hen gehad via e-mail en Facebook.
Mijn gastvader heet Walter Herrera en mijn gastmoeder heet Miriam. Niet erg Argentijnse namen hoor ik je denken. Ja ik weet ook niet hoe het zit haha. Mijn gastzusjes en broertjes of hermanos y hermanas zoals dat daar heet hebben daarentegen wel Argentijnse namen. Ik heb een gastzusje van 14 jaar, zij heet Belen. En twee broers: Marcos, die is 19 jaar oud en Andres die 16 jaar oud is. Marcos is naar Canada geweest, ook een Exchange Year met de Rotary. Met hem kan ik dus een beetje Engels praten. En Andres gaat in Januari naar Nederland!

Ik ga nu afsluiten want ik moet nog een heleboel dingen doen helaas. Ik zal proberen een reisverslag te uploaden als ik in Catamarca zit!

Saludos!!

Marieke


  • 21 Augustus 2014 - 16:12

    Irene Van Wel:

    Ha Marieke, inmiddels ben je gelukkig goed aangekomen in Catamarca en ben je in een, volgens mij, heel hartelijk en gastvrij gezin ontvangen. Je zult nu nog wel lekker liggen te slapen. Slaap maar lekker uit! liefs, Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

29-07-2014 ¡Hola!, Ik ben Marieke, ik ben 17 jaar en ik kom uit Nederland. Ik heb dit blog aangemaakt omdat ik over minder dan een maand naar Argentinië (Catamarca) reis om 11 maanden daar de cultuur te beleven en de taal te leren. Ik zal daar naar een High School gaan en bij een gastgezin verblijven. Op dit blog wil ik regelmatig de belevingen van een westers meisje in een Zuid-Amerikaans land omschrijven. Saludos, Marieke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 25129

Voorgaande reizen:

11 September 2018 - 01 Februari 2018

Sevilla

29 Juli 2014 - 19 Juli 2015

Argentinië: San Fernando del Valle de Catamarca

Landen bezocht: